SCI-PRESENTS: ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΉ ΦΑΝΤΑΣΊΑ, ΚΡΙΤΙΚΉ ΘΕΩΡΊΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΉ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΊΑ

Ειρήνη Αβραμοπούλου, Δέσποινα Καταπότη, Πέτρος Πετρίδης, Υπατία Βουρλούμη, Ευγενία Μυλωνάκη
photo_ski

Στο πλαίσιο της σειράς διαδικτυακών διαλέξεων και συζητήσεων με τίτλο "Τώρα τι;" του εαρινού εξαμήνου 2022 το Εργαστήριο Ανθρωπολογικής Έρευνας (ΕΑΕ) του Τμήματος Κοινωνικής Ανθρωπολογίας σας προσκαλεί την Τετάρτη 4/05 και την Τετάρτη 11/05 στις 15:00-17:00, σε δύο συζητήσεις που εστιάζουν στη θεώρηση του παρόντος ως σημείο τομής του κοινωνικού φαντασιακού με την παραγωγή κριτικής γνώσης:

Sci-Presents: Επιστημονική Φαντασία, Κριτική Θεωρία και Κοινωνική Ανθρωπολογία

Τετάρτη 4 Μαΐου 2022

Τεχνοπολιτισμός και η φαντασία του καθημερινού θεάματος

Ομιλήτριες/τές

Ειρήνη Αβραμοπούλου

Δέσποινα Καταπότη

Πέτρος Πετρίδης

Η συζήτηση αυτή γίνεται με αφορμή την έκδοση του συλλογικού τόμου Δέσποινα Καταπότη (επιμ.), Black Mirror και η Κουλτούρα του Interface (υπό έκδοση) όπου και αναλύονται συγκεκριμένα τα εξής επεισόδια: national anthem, the entire history of you, white Christmas, nosedive, san junipero, hang the dj

 

 

Τετάρτη 11 Μαΐου 2022

Η επιστημονική φαντασία ως μια φιλοσοφία της κοινωνίας

Ομιλήτριες

Υπατία Βουρλούμη

Ευγενία Μυλωνάκη

Η συζήτηση αυτή θα εστιάσει στo έργο των συγγραφέων Octavia E. Butler και Ursula K. Le Guin

 

Εδώ το λινκ παρακολούθησης:

https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3a561cd86d7ef243f4b864024e8ff6c0e1%40thread.tacv2/1615055100079?context=%7b%22Tid%22%3a%2203eb17fa-57e4-4135-a655-c46a52a5e21f%22%2c%22Oid%22%3a%22b1d90de4-06eb-4ed3-8aff-cd477adb3222%22%7d

Βιογραφικά:

 

Η Ειρήνη Αβραμοπούλου είναι επίκουρη καθηγήτρια κοινωνικής ανθρωπολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Η διδακτορική της διατριβή σχετίζεται με την προσέγγιση ζητημάτων σχετικά με το φύλο, τη σεξουαλικότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα, το συν-αίσθημα και τα κοινωνικά κινήματα στην Τουρκία (Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, 2012). Τα πιο πρόσφατα ερευνητικά της ενδιαφέροντα συμπεριλαμβάνουν φεμινιστικές και ψυχαναλυτικές προσεγγίσεις σχετικά με την οικονομική κρίση, την προσφυγικότητα, τον χώρο, την μνήμη, τον εκτοπισμό και το τραύμα. Είναι συγγραφέας των βιβλίων: Porno-graphics and Porno-tactics: Desire, Affect and Representation in Pornography (επιμ. με την Irene Peano, 2016, Punctum Books) και Το Συν-αίσθημα στο Πολιτικό. Υποκειμενικότητες, Εξουσίες, Ανισότητες στο Σύγχρονο Κόσμο (επιμ., εκδόσεις Νήσος, 2018), ταυτόχρονα, κείμενά της έχουν δημοσιευτεί σε πολλούς συλλογικούς τόμους και επιστημονικά περιοδικά.

Eirini Avramopoulou is an assistant professor of Social Anthropology at Panteion University of Social and Political Sciences, Athens, Greece. She received a PhD in Social Anthropology from the University of Cambridge (2012). Her research interests include anthropology of human rights, social movements and activism; feminist and psychoanalytic approaches to subjectivity, biopolitics and affect; and more recently she focuses on displacement, memory and trauma in the island of Leros, Greece. She is the author of Porno-graphics and Porno-tactics: Desire, Affect and Representation in Pornography, (co-edited with Irene Peano, 2016, Punctum Books), and Το Συν-αίσθημα στο Πολιτικό: Υποκειμενικότητες, Εξουσίες και Ανισότητες στο Σύγχρονο Κόσμο (Affect in the Political: Subjectivities, Power and Inequalities in the Modern World,), 2018, Nisos: Athens.

Η Δέσποινα Καταπότη αποφοίτησε από το Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών το 1995. Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές (MA in Archaeology & Prehistory) στο Τμήμα Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου του Sheffield το 1997 και τη διδακτορική της διατριβή στο ίδιο πανεπιστήμιο το 2005. Είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Πολιτισμικής Θεωρίας και Ψηφιακού Πολιτισμού στο Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα και η διδασκαλία της επικεντρώνονται στην πολιτισμική θεωρία, τη μελέτη του υλικού πολιτισμού και της τεχνολογίας καθώς και την ιστορία και φιλοσοφία της επιστήμης της αρχαιολογίας. Τα τελευταία χρόνια διερευνά τη σχέση των ψηφιακών τεχνολογιών και του ευρύτερου πεδίου της πολιτιστικής κληρονομιάς, με απώτερο στόχο την κριτική αποτίμηση της επίδρασης και συμβολής της «ψηφιακότητας» στη διαχείριση και ανάδειξη του παρελθόντος. Το 2013, συνεπιμελήθηκε με την Μαρία Ρελάκη (University of Sheffield) το συλλογικό τόμο An Archaeology of Land Ownership (London: Routledge), το 2021 με την Αλεξάνδρα Μπούνια (Πανεπιστήμιο Αιγαίου) τον συλλογικό τόμο Αναδυόμενες Τεχνολογίες και Πολιτισμική Κληρονομιά (εκδόσεις Αλεξάνδρεια) και σε συνεπιμέλεια με τους Νίκο Μπουμπάρη, Αλεξάνδρα Μπούνια και Χρήστο Καλλονιάτη τον συλλογικό τόμο Πολιτισμική Τεχνολογία: 41 Όροι και Ορισμοί (Έκδοση: Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας - Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Πανεπιστήμιο Αιγαίου). Επιπλέον, έχει δημοσιεύσει σειρά επιστημονικών άρθρων αναφορικά με τη διαμόρφωση μνημονικών δικτύων και κοινοτήτων στον κυβερνοχώρο καθώς και το σχεδιασμό υβριδικών μοντέλων διαχείρισης πολιτιστικής κληρονομιάς.

Despina Catapoti studied History and Archaeology at the University of Athens, Greece (1995). She was awarded an MA in Archaeology and Prehistory (1997) and a PhD in Archaeology (2005) from University of Sheffield. She is an Assistant Professor in Cultural Theory and Digital Culture at the Department of Cultural Technology and Communication, University of the Aegean, Greece. Her research and teaching interests centre on cultural theory, material culture and technology as well as history and philosophy of archaeology. Over the past few years, she has been working at the intersection of digital technologies and the broader cultural heritage field, with the aim of assessing the impact and contribution of “digitality” on archaeological/historical heritage outreach and engagement. Along with Maria Relaki (University of Sheffield), she has co-edited the book An Archaeology of Land Ownership (London: Routledge, 2013); with Alexandra Bounia (University of the Aegean) she has co-edited the volume Emerging Technologies and Cultural Heritage (Alexandria Publications: 2021, in Greek) and with Nikos Bubaris, Alexandra Bounia and Christos Kalloniatis (University of the Aegean) the book Cultural Technology: 41 Terms and Definitions (Publication of: the Department of Cultural Technology & Communication, Faculty of Social Sciences, 2021, in Greek). She has published various articles on the formation of mnemonic networks and communities in cyberspace and the design of hybrid models of cultural heritage management.

Ο Πέτρος Πετρίδης είναι Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα καλύπτουν θεματικές όπως η ψηφιακή ανθρωπολογία και εθνογραφία, η χρήση των ψηφιακών μέσων στην εκπαιδευτική διαδικασία και στη διδασκαλία της κοινωνικής ανθρωπολογίας, τα ψηφιακά παιχνίδια και οι τεχνικές παιχνιδοποίησης, οι νέες μορφές ψηφιακής εργασίας και ψηφιακής επιτήρησης, οι αλγοριθμικοί πολιτισμοί και οι μουσικοί πολιτισμοί του διαδικτύου. 

Petros Petridis is an Assistant Professor at the Department of Social Anthropology, Panteion University of Social and Political Sciences. His research interests focus on digital anthropology and ethnography, the use of digital media in the educational process and the teaching of social anthropology, digital games and gamification techniques, new forms of digital labor and digital surveillance, algorithmic cultures, and musical cultures of the internet.

Η Υπατία Βουρλούμη είναι θεωρητικός της περφόρμανς. Είναι συγγραφέας του βιβλίου Formless Formation με την Σάντρα Ρουίζ (Minor Compositions, 2021). Δημοσιεύσεις σε ακαδημαϊκά περιοδικά συμπεριλαμβάνουν το Theatre Journal, Performance Research Journal, Women & Performance, ephemera, μεταξύ άλλων. Είναι συν-συντάκτρια του ειδικού τεύχους του Performance Research ‘On Institutions’ και ολοκληρώνει το βιβλίο της στις πολιτικές της παραγλωσσικής επιτέλεσης στη Ινδονησιακή μετά-αποικιακή συνθήκη. Διδάσκει στο Dutch Art Institute.

Hypatia Vourloumis is a performance theorist. She is the author of Formless Formation with Sandra Ruiz (Minor Compositions, 2021). Publications include essays in Theatre Journal, Performance Research, and Women & Performance: a journal of feminist theory, ephemera, among others. She is co- editor of the special issue ‘On Institutions’ for Performance Research Journal and is completing a monograph on the politics and performance of Indonesian postcolonial paralanguage. She teaches at the Dutch Art Institute.

Η Ευγενία Μυλωνάκη διδάσκει σύγχρονη πρακτική φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας. Πήρε το διδακτορικό της στη φιλοσοφία από το Πανεπιστήμιο του Πίτσμπουργκ. Στο έργο της φιλοδοξεί να εξηγήσει την πράξη ως μια μορφή σκέψης, την συνείδηση ως την θεμελιώδη ηθική δραστηριότητα και τον εαυτό ως μια μορφή του κόσμου. Μέρος της έρευνάς της αφορά γυναίκες φιλοσόφους, όπως η Ελίζαμπεθ Άνσκομπ, η Άιρις Μέρντοχ και η Φιλίππα Φουτ. Αυτόν τον καιρό εκδίδει ένα συλλογικό τόμο για την έλλογη ζωότητα (στον εκδοτικό οίκο του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ) και μεταφράζει το magnum opus της Άνσκομπ στα ελληνικά (στις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης).

Evgenia Mylonaki teaches contemporary practical philosophy at the University of Patras. She holds a PhD in philosophy from the University of Pittsburgh. In her work she aspires to spell out acting as a form of thinking, consciousness as the fundamental moral activity and the self as a form of the world. Part of her research is on women philosophers, such as Elizabeth Anscombe, Iris Murdoch and Philippa Foot. She is currently editing a volume on rational animality (forthcoming by Harvard University Press) and translating Anscombe’s magnum opus into Greek (forthcoming by the University of Crete Publications). 

Η Διοικούσα Επιτροπή του ΕΑΕ  

Καθηγήτρια Αθηνά Αθανασίου (Διευθύντρια)  

Αναπλ. Καθηγητής Γιώργος Τσιμουρής  

Επίκ. Καθηγήτρια Ειρήνη Αβραμοπούλου