THE PASSAGER (2018, ΣΚΗΝΟΘΕΣΊΑ ARJANG OMRANI, ASEF REZAEI)

ΠΡΟΒΟΛΕΣ - ΣΥΖΗΤΗΣΗ

23 Απρίλιος 2018 | 14.00-17.00 | αίθ. ΕΑΕ (318, γυάλινο κτίριο) | Συντονισμός: Γιώργος Τσιμουρής


Το συνεργατικό αυτό πρότζεκτ οπτικοακουστικής ανθρωπολογίας διερευνά το βιντεοσκοπημένο ημερολόγιο 8 μηνών (στο κινητό τηλέφωνο) του Asef, ενός νεαρού αφγανού πρόσφυγα. Στο βιντεοσκοπημένο ημερολόγιο, ο Asef μοιράζεται τις καθημερινές εμπειρίες του, καθώς και τις αναμνήσεις και τα όνειρά του, δημιουργώντας μια αισθητηριακή και οικεία εμπειρία και κατανόηση της ζωής του. Παράλληλα απεικονίζει τη ζωή ενός πρόσφυγα από μια υπαρξιακή και ανθρωπολογική σκοπιά. Η αίσθηση της διάρκειας και της αναστολής, της αποσύνδεσης και του ανήκειν στον χώρο όπου όφειλε να παραμείνει, η συναισθηματική εναλλαγή ανάμεσα στην ελπίδα, την απελπισία, την ανημπόρια, την επιθυμία και την πάλη για μια καλύτερη ζωή, είναι τα κύρια και σημαντικά στοιχεία που τα ημερολόγια του Asef μοιράζονται με το κοινό. Κατά τη διάρκεια αυτού του πειράματος μιας ‘από κοινού ανθρωπολογίας’ (shared anthropology), ο Arjang Omrani δίδαξε στον Asef τις αρχές της μαγνητοσκόπησης και της αισθητηριακής αφήγησης ιστοριών και του μοντάζ, ώστε να μπορέσει μετά ο ίδιος να τις εφαρμόσει κατά τη διάρκεια της κινηματογράφησης με τον δικό του δημιουργικό τρόπο. Επομένως o Arjang Omrani πραγματοποίησε το μοντάζ της ταινίας βασιζόμενος στις ιδέες που προαναφέρθηκαν, ενώ διαρκώς ενημέρωνε και λάμβανε τροφοδότηση από τον Asef.